donderdag 15 mei 2008

Singapore Airlines Mega Educational Nepal / Singapore – 09 Mei 2008

De laatste dag van onze Fam Trip begint gelukkig niet te vroeg; vandaag moeten we pas om 12 uur klaarstaan. Ondanks het late uur gisteren, spreken we met Annika en Claudia af om nog eens samen te ontbijten en dat betekent dat we om 0930 uur aan het ontbijt moeten zijn. Geen probleem, daarna gaan we nog even liggen.
Om 12 uur vertrekken we naar Sentosa Island, zeg maar de Miami Beach / Disney World van Singapore. We krijgen eerst lekker, simpel eten aangeboden in Tastes of Singapore en daarna hebben we een challenge op Imbiah, een deel van Sentosa Island.
De bedoeling is dat we in groepjes van 5 (oef), allerlei activiteiten doen in en rond de attracties van Imbiah, als dat lukt, krijg je de clue naar de volgende opdracht. Onze eerste opdracht is 2 maal de Luge naar beneden nemen met een beker water tussen onze tanden geklemd. We moeten zo weinig mogelijk water verspillen. De luge is een soort roetsjbaan die vrij steil naar beneden gaat en dit moet je afleggen in een laag bij de grondse kwistax. Daarna word je met de teleferic naar boven teruggebracht. De zon brandt zeer sterk. Onze volgende opdracht brengt ons naar de Merlion, het logo van Singapore, half leeuw, half vis. Daar moeten we enkele vragen beantwoorden naar aanleiding van de filmpjes en de tentoonstelling. We moeten ook een paar foto’s nemen. Challenge 3 is bij Images of Singapore dat meer vertelt over de geschiedenis en de specificiteiten van Singapore. Buiten de vragen moeten we hier ook nog met een bon van 50 Singapore Dollar zoveel mogelijk verschillende zaken kopen in de gift shop.
Het laatste onderdeel is dat we een bord Laksa moeten opeten, volledig. Laksa is een heeeel pikante noedelsoep. Dit moet echt snel, want we hebben nog maar 20 minuten en we moeten nog een opdracht gaan uitvoeren. Annika en ik zweten, klagen en vreten maar krijgen het goedje vrij snel op. Geen tijd voor een ijsje om de mond en lippen te verzachten, want we lopen naar de volgende challenge.
In het vlinderpaviljoen moet iemand 2 schorpioenen aanraken. Als je er een op je hand laat zetten, 10 punten, op je gezicht, 20 punten. Dimi doet beiden.
We komen uiteindelijk als de eerste groep aan bij de finish en hebben dus nu even tijd voor dat ijsje. Een uur na ons komt de laatste groep binnen. Wij zijn de winnaars en krijgen als prijs, net als de rest, de rommel die we in de gift shop hadden gekocht.
De bus rijdt nu terug naar het hotel waar iedereen kan gaan douchen en zich kan gaan klaarmaken voor de vlucht naar huis, maar wij besluiten nog even te gaan zwemmen op Sentosa. We doen dat ook maar het water is nogal vervuild en er zijn kwallen gesignaleerd en dus nemen we 45 minuten later een taxi naar het hotel.
De dames gaan nog wat shoppen en Dimi en ik gaan zwemmen in het zwembad van het hotel.
Na een uurtje gaan ook wij douchen en ons omkleden in de kleedkamers van het zwembad. Nipple is er ook.
Daarna de bus op naar het vliegveld. De vlucht is vol en dus kunnen we niet samen zitten. Nog vlug wat cadeautjes kopen en Dimitri’s GSM zoeken (die we niet terugvinden) en dan kunnen we vertrekken.
In Charles de Gaulle hebben we nog wat ruzie voor de douane, maar we zitten algauw op de trein richting Brussel waar we met z’n 5en in de bar gaan zitten en ook nog wat bataillen. Snel zijn we in Brussel en daar staan mijn 2 prinsessen te wachten. Eindelijk.
Het afscheid met mijn 4 companen is dan weer wat minder leuk, maar we hebben nu al afgesproken dat we nog eens samen uitgaan in Brussel, Leuven en Antwerpen.