dinsdag 26 mei 2009

Kyoto - 26 mei 2009

Heel de dag hebben we rondgelopen en Leilani is weer eens flink meegestapt, zonder te zeuren, bergop, bergaf, duzenden trapjes op en veel minder af.
We hebben een hele wandeltoer gedaan in de buurt van het hotel dat prachtig gelegen is om de oude buurten op te zoeken, hier waan je je echt in het authentieke Japan, wat dat ook moge wezen. Om nu te zeggen welke tempels, shrines en straten we allemaal afgelopen is het wat te laat, maar het is hier in Kyoto prachtig. Te mooi voor woorden, dat er hier maar liefst 18 sites op de Unesco werelderfgoed staan is meer dan logisch, we hebben de hele dag genoten en eigenlijk nog maar 1 van de Unesco sites gezien, ge kunt dus raden hoe fantastisch het hier wel is en als ge het niet kunt, ik zet meteen enkele fotos op de volgende blogboodschap, wacht maar af.

Verder hebben we vandaag lekker gegeten, deze middag italiaans of iets dat er op moest trekken, want Leilani had zin in Pizza en deze avond zijn we geweldig gaan eten bij Cococurry. Verder hebben we vandaag Geishas gezien die prachtig opgekleed waren en heeft Petra eindelijk ook een Yukata, een zomer Kimono, gevonden die naar haar goesting is, ze staat er prachtig mee.

Verder heeft ze ook beloofd dat we binnen 5 jaar gaan proberen 6 maanden loopbaanonderbreking te nemen om door Zuidoost-Azie of Zuid-Amerika te trekken. Leilani is dan 10 en wij 40.

Nog 1 ding, hoewel ik me in Azie nooit onveilig heb gevoeld is Japan het land waar ik me absoluut niks aantrek daarover, mensen laten hier hun zakken gezoon op de stoep staan, zetten hun fietsen niet vast, geven eerlijk geld terug als je teveel hebt gegeven en rekenen je nooit teveel aan, echt leuk.

Allez, nu zal ik wat fotos posten, Konbanwa.

2 opmerkingen:

hilde zei

Maak iemands hart maar waterachtig met die loopbaanonderbreking :-)

Unknown zei

ok dan gaan we mee want dan zijn wij al gepensioneerd - als dat mag tenminste !!!!