maandag 25 mei 2009

Hiroshima - 23 mei 2009

Konbanwa (ja 't is hier 's avonds)

we zijn net aangekomen in Kyoto, maar daar later meer over.

Op 23 mei hebben we dus, met een beetje pijn in het hart, Tokyo verlaten. We zijn onze voucher gaan omruilen voor de Japan Rail Pass, die hebben we voor 7 dagen en het is iets heeļ½Œ handigs, het kost de prijs van een aller retourke Hiroshima en je kan er 7 dagen lang onbeperkt op de treinen van Japan Rail reizen. Enkel te koop voor Gaijin of buitenlanders en buiten Japan enkel te koop.

Bon, wij dus eindelijk op onze eerste Shinkansen of Bullet Train richting Hiroshima. Redelijk impressionnant.
In Hiroshima met de bus naar ons hotel, Grand Prince Hiroshima, een enorm en prachtig hotel aan het water waar voornamelijk getrouwd wordt.

Daarna naar het Peace Memorial Park en het museum over de atoombom, confronterend en ik ben er heel stil bij geworden. We zijn er niet te lang blijven hangen want alles was niet geschikt voor Leilani maar ik heb den boek gekocht met alle zaken erin. Dan naar de A Bomb Dome, het enige overgebleven gebouw van toen. Je moet weten dat van Hiroshima weinig overbleef en dat ondertussen alles terug volgebouwt staat en iedereen er van het leven geniet.

Tussendoor hebben we een gratis concertje meegepikt van Chinchin Harada denk ik, blijkbaar een artiest vrij bekend in de US of A en die uit Hiroshima komt. Ik stond op 2 meter van Chinchin en hij kan zingen. Fotos later want ik zit hier in de lobby van de Hyatt Regency op hun laptop te werken.

Geen opmerkingen: